Zainwestuj we własny content marketing. Warto!
Czym jest content marketing? Myślę, że na ten temat nie warto się specjalnie rozpisywać. Nawet osoby kilkunastoletnie spotkały się już z różnymi formami tego właśnie przekazu. Przede wszystkim poprzez najpopularniejsze kanały, do których należą fora i media społecznościowe, takie jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube. Wszędzie, gdzie powstają różnotematyczne infografiki, filmy, raporty i bardziej już tradycyjne teksty.
Ale dlaczego WARTO zainwestować w content marketing? To już jest zupełnie inna historia…
-
Pozycjonowanie strony.
Poprzez content marketing możemy przede wszystkim pozycjonować stronę internetową, która jest bezpośrednim odzwierciedleniem prowadzonego biznesu. Dzięki tym, działaniom mamy możliwość rozszerzać zasięg i zwiększać dostęp do potencjalnych odbiorców. Dobrze tworzony Content marketing, potrafi stworzyć wizerunek firmy, spopularyzować markę, a także zaangażować użytkowników i zbudować widoczność w Google.
-
Kreowanie wizerunku marki.
Content marketing pomoże również wykreować wizerunek Twojej marki. Od czasu wybuchu epidemii i przeniesienia działalności biznesowej na szeroką skalę do internetu wszyscy prześcigają się w uruchamianiu dodatkowych kanałów. Im więcej kanałów, tym więcej użytkowników: e-mail, media społecznościowe, fora branżowe…to wszystko właśnie się dzieje. To właśnie dlatego wszyscy Trenerzy, Prelegenci, Biznes Partnerzy zmieniają się obecnie w CEO my logo. Jeśli nie chcesz pozostać z tyłu i przyglądać się działaniom wyprzedzającej Cię konkurencji to już DZIŚ zacznij działać poprzez CM!
-
Poznanie preferencji odbiorcy.
Content marketing daje możliwość poznania preferencji odbiorcy. Jest to niezwykle istotne w zakresie wyboru źródła informacji. Sprawia, że w konsekwencji, odbiorca czytając treść przystosowaną do jego preferencji, w portalu który jest dla niego źródłem zaufanych informacji, nie podważa danej informacji, lecz chętnie ją akceptuje. Przecież nikt z Nas nie lubi być nachalnie zasypywanym treściami, które nie są w kręgu jego zainteresowań!
-
Dodatkowe informacje o klientach.
Poza tym w naszej populacji, tej młodszej ale także i tej starszej, coraz szerzej rozwijają się cechy niezależności. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w doborze marketingu i dotarciu do odbiorców. Content marketing dostarcza mnóstwo informacji na temat klientów, z których każdy jest inny. Im więcej kanałów uruchomisz, tym zbierzesz więcej informacji na temat potencjalnych klientów.
-
Jakie korzyści wynikają dla osób Młodych?
Zwłaszcza osoby młode unikają natrętnego doradzania, wspierania i innych form perswazji. Wszystko co kupują, preferują, wybierają, musi być ICH WŁASNYM wyborem. Content marketing TEN WYBÓR IM DAJE. Bez nachalności, pozwala MŁODYM na podejmowanie własnych decyzji. Daje poczucie dojrzałości i z pewnością sprzyja bardziej samodzielnemu funkcjonowaniu w aspekcie społecznym.
-
Korzyści finansowe.
Przyszłość tkwi w Internecie. Nie warto inwestować w przestarzałe media, jak radio, telewizja czy gazety. Content marketing daje namacalne wyniki finansowe, które uzasadnią większy budżet na marketing. Na podstawie Content marketing i danych cyfrowych możesz analizować swój biznes. Narzędzia typu: Google Analytics, SEMrush, MarketMuse, BuzzSumo, Searchmetrics dają wgląd w to, jak wygląda Twoja firma na tle konkurencji. Testy analityczne dadzą możliwość porównania obecnej skuteczności marketingowej z poprzednimi Twoimi działaniami oraz z przedsięwzięciami podejmowanymi przez konkurencję.
-
Buzz marketingowy…
Content marketing pozwala narobić szumu wokół Twojej marki… Media społecznościowe, linki, wzmianki, recenzje, opinie, komentarze, to dzięki nim Twoja marka zapadnie w pamięć potencjalnym klientom.
Pytanie jest tylko jedno – kiedy ZACZYNASZ?! Bo to że WARTO już nikogo nie zastanawia!
Trzeba się rozwijać, zwłaszcza mając własną firmę. Mając własną firmę, niezbędne jest prowadzenie działań content marketingowych. Jeśli zainwestujemy i zbudujemy coś, co ma wartość dla użytkowników – zbudujemy coś wielkiego, dużą i rozpoznawalną markę.
Trzeba inwestować w marketing, w treści i co najważniejsze – we własną markę!