Agencja WoMM

Wypisz, wymaluj sukces. Jak dbać o pozytywny wizerunek firmy?

Wizerunek firmy na współczesnym rynku jest nieodłącznym elementem strategii sprzedażowej. To jak klienci myślą o firmie ma duży wpływ na to, czy chętnie sięgają po produkty sygnowane naszym logo. Dlatego wiele osób ze świata biznesu zastanawia się, jak właściwie dbać o pozytywny wizerunek firmy? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Przede wszystkim powinniśmy postrzegać budowanie wizerunku, jako proces, który w istocie jest niekończącą się historią. Bo nawet najlepiej opracowana strategia PR, kiedy przestanie być pielęgnowana nie będzie przynosiła założonych efektów. Dlatego praca nad tym, jak nasza firma jest widziana przez klientów jest inicjatywą ciągłą. Oczywiście najwięcej zaangażowania czeka nas na początku tej drogi. Dalsze etapy opierają się przede wszystkim na konsekwentnym realizowaniu założonej strategii.

Jak dbać o wizerunek firmy?

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od identyfikacji wizualnej, czyli tego, co w pierwszym kontakcie będzie kojarzyło się klientom z naszym brandem. Logo, strona www, dominująca kolorystyka – te wszystkie czynniki na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nieznaczące. A jednak w dalszych etapach rozwoju mogą mieć niebagatelne znaczenie dla marki. Ponadto powinniśmy stawiać na profesjonalne działania. Wszelkie stosowanie półśrodków po pozorem oszczędności mogą negatywnie wpływać na sposób myślenia o naszej ofercie. W planowaniu działań wizerunkowych musimy pamiętać, że kontakt z klientem ma tutaj niebagatelne znaczenie, dlatego obsługa sprzedażowa musi spełniać najwyższe standardy. Ale istotne w działaniach PR są także czynniki potransakcyjne. Czyli sposób rozpatrywania reklamacji, komunikacja z klientem na etapie dostawy, czy sposób podziękowania za zakupy. Pamiętajmy, że dbanie o wizerunek firmy to działanie, na które składa się wiele elementów, dlatego proces ten powinniśmy wdrażać  już na etapie produkcji ( dbałość o jakość), poprzez sprzedaż, a kończąc na sposobie komunikacji po dokonanej transakcji.

Na dbanie o wizerunek składają się inicjatywy niezwiązane ściśle z kwestiami finansowymi – takie jak udział w akcjach społecznych, charytatywnych, a także wspieranie inicjatyw z zakresu CSR. Praca nad pozytywnym postrzeganiem firmy to złożony i trudny proces, który ze względu na jego specyfikę najlepiej oddać w ręce profesjonalistów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *