Potencjał LinkedIn w budowaniu wizerunku online
Social media stanowią oś współczesnego marketingu. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Z potencjału Facebooka, czy Instagrama garściami czerpią zarówno wielkie, stabilne firmy, jak i dopiero debiutujące marki. Jednak nie wszyscy odkryli jeszcze potencjał portalu Linkedin, który roztacza przed firmami olbrzymie możliwości komunikacyjne. Co może zyskać firma korzystająca z tego kanału? Mamy kilka podpowiedzi, dzięki którym zrozumiecie, dlaczego warto aktywnie działać biznesowo na portalu LinkedIn.
O tym, że LinkedIn jest świetnym miejscem na budowanie marki osobistej nie trzeba przekonywać specjalistów branżowych. Chętnie korzystają oni z tego miejsca traktując je jako rodzaj wirtualnego CV. Jednak równie duże możliwości LinkedIn roztacza przed firmami, które wykorzystując możliwości , które oferuje mogą rozbudować sieć kontaktów biznesowych nie tylko z kontrahentami, ale również z potencjalnymi klientami. Prowadzone działania przy wykorzystywaniu tego kanały mogą być precyzyjnie mierzone i analizowane pod kątem efektywności. Ponadto LinekdIn oferuje też możliwość tworzenia kampanii płatnych oraz nawiązywania interakcji z odbiorcami. Dlaczego warto aktywnie działać na LinkedIn?
Dlaczego warto działać na LinkedIn?
Przede wszystkim, dlatego że jest to bardzo precyzyjnie trafiający do określonych grup portal, gdzie nie ma miejsca na fałszywe konta. Tutaj wszyscy występują pod imieniem i nazwiskiem. Ponadto LinkedIn oferuje ciekawe rodzaje publikacji. To co na Facebooku może uchodzić za nudne, czyli tabelki i wykresy – tutaj jak traktowane jako wzorcowy post. Odbiorcy LinkedIn są znacznie bardziej uważni niż użytkownicy pozostałych social mediów, dokładniej czytają publikacje i chętniej biorą udział w merytorycznych rozmowach na określony temat. Kampanie reklamowe na LinkedIn są nieco droższe niż w innych kanałach społecznościowych, jednak znacznie precyzyjniej docierają do odbiorców, dzięki czemu każdy wydany dolar lub euro (na ten moment nie ma możliwości płacenia w złotówkach) jest lepiej zainwestowany. Oczywiście pod warunkiem, że działania są odpowiednio parametryzowane. Nie bez znaczenia jest również to, że profil na LindekIn przy zastosowaniu odpowiednich technik może wysoko pozycjonować naszą firmę w wyszukiwarce Google, dzięki czemu zyskujemy większy zasięg i rozpoznawalność.