Agencja WoMM

Na czym polega praca w social mediach?

Czy kiedykolwiek spotkałeś się ze stwierdzeniem, że jeśli nie ma Cię na Facebook’u, nie istniejesz?  Jeszcze do niedawna, odnosiło się to wyłącznie do osób prywatnych. Obecnie, dotyczy to również (a może głównie) przedsiębiorstw, które robią wszystko, aby pozyskiwać nowych klientów i rozwijać się. Jeśli firma nie posiada swoich profili na portalach społecznościowych, musi liczyć się z tym, że wiele osób, które traktują media społecznościowe, jako główne źródło wiedzy się o niej nie dowie.

Marketing w social mediach – na czym polega?

Social media marketing to działania marketingowe prowadzone na takich portalach, jak: Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter czy Youtube. Cieszy się dużą popularnością, gdyż samo założenie konta na portalach społecznościowych często jest w 100% darmowe. Z marketingu na portalach społecznościowych korzystają zarówno duże koncerny, jak i niewielkie, lokalne przedsiębiorstwa.

facebook

Social media – czym są?

Za social media uznaje się strony internetowe oraz aplikacje przeznaczone na telefon, które umożliwiają publikację oraz wymianę informacji. Interakcje prowadzone przez poszczególnych użytkowników przebiegają w czasie rzeczywistym. Należy mieć na uwadze, że nasze działania w social mediach są nieustannie monitorowane – akceptując politykę cookies musimy liczyć się z tym, że informacje na nasz temat są przetwarzane i wykorzystywane przez dany portal chociażby podczas doboru wyświetlanych reklam, które mają nas nakłonić do zakupu.

W chwili obecnej najpopularniejszymi portalami wykorzystywanymi w social media marketingu jest:

  • Facebook – szacuje się, że jest na nim zarejestrowana 1/7 ludzkości;
  • Instagram – aplikacja przeznaczona na smartfony, umożliwiająca publikację zdjęć;
  • Twitter – portal umożliwiający prowadzenie mikrobloga;
  • Snapchat – kolejna w naszym zestawieniu aplikacja mobilna, umożlwiająca udostępnianie innym użytkownikom snapów (zdjęć lub filmików), które po obejrzeniu są usuwane;
  • YouTube – portal umożliwiający publikację filmów video.

Na czym polega praca w social media marketingu?

Wyjaśniliśmy już, czym jest social media marketing, czas powiedzieć, czym zajmuje się social media marketer. Do jego obowiązków należy zarządzanie profilami na portalach społecznościowych, czyli:

  • Publikacja wartościowych i angażujących wpisów;
  • Reagowanie na komentarze innych użytkowników;
  • Odpowiadanie na wiadomości prywatne od użytkowników;
  • Udzielanie informacji na temat oferty firmy, dla której prowadzony jest profil;
  • Zajmowanie się przygotowaniem infografik i ich późniejsza publikacja;
  • Dbanie o to, aby profile prowadzić zgodnie z objętą strategią marketingową.

Część osób uważa, że praca w social mediach polega na „siedzeniu na fejsie” – jak widać, mylą się, gdyż praca ta wymaga dużej dostępności, kreatywności i wielu umiejętności (między innymi graficznych czy copywriterskich).

1 thought on “Na czym polega praca w social mediach?

  1. Praca jak praca. Tutaj taka różnica, że płacą za “siedzenie na fejsie” 🙂
    Czyli pozornie fajna sprawa, ale to ciężka praca. O ile nie cięższa od przysłowiowej kasie w Biedrze. Praca w social media to nie praca na 8 godzin. Klienci nie zwracają uwagi, czy piszą o 16, 20, czy o 1 w nocy. A Ty musisz siedzieć i odpowiedzieć, inaczej będą problemy 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *