Marketing w ciężkich czasach
Jak prowadzić reklamę w trudnych czasach Covid-19 i notować wzrosty sprzedaży? Podpowiadamy na czym się skupić, a z których kampanii chwilowo zrezygnować. Branża marketingowa nie była przygotowana na kryzys, jednak szybko dostosowała się do nowej sytuacji. Agencje marketingowe umiejętnie tonowały impulsywne reakcje klientów gotowych natychmiast zablokować wszelkie działania, dzięki czemu rynek reklamy i polska gospodarka wciąż funkcjonują i bardzo powoli zaczynają nadrabiać straty. W nowej rzeczywistości przeszedł czas na wytężoną prace, za sprawą której nie tylko możemy zminimalizować straty, ale nawet pomnożyć zyski.
Reklama w czasach korona wirusa
Wiele firm chwilową pauzę w normalnej działalności przeznaczyło na działania, które były nieustannie odkładane ze względu na ciągły natłok obowiązków. Optymalizacja strony, odważniejsze wejście w działalność e-commerce, czy nacisk na inicjatywy content marketingowe to tylko niektóre sposoby na wzmocnie pozycji na rynku w obliczu pandemii koronawirusa. Kluczowe powinno być w tym wszystkim przede wszystkim działanie. Zatrzymywanie działalności marketingowej i hamowanie kampanii może mieć fatalne skutki w kolejnych miesiącach funkcjonowania naszego biznesu. Istnieje oczywiście możliwość ograniczenia środków, ale nie powinniśmy rezygnować z marketingu w ogóle. Odbudowanie pozycji w przyszłości może być znacznie bardziej kosztowne niż jej utrzymanie obecnie.
Nietypowa sytuacja wymaga od nas wzmożonej czujności. Dlatego musimy dokładniej i precyzyjniej niż wcześniej analizować budżety i dane sprzedażowe.
Nowe trendy w marketingu w czasach koronawirusa
W czasach kryzysu każda złotówka powinna być wydawana w możliwie najbardziej efektywny sposób. Media społecznościowe w czasie pandemii koronawirusa zaczęły zyskiwać na znaczeniu, dlatego szczególny nacisk w naszej komunikacji z klientami, powinniśmy położyć na publikacjach w social media. Klienci chętnie skorzystają z live’ów, które w nowej rzeczywistości stały się zamiennikiem spotkań w realnym świecie. Epidemia Covid-19 w świecie marketingu to tez dobry czas na wzmocnienie PR-u i inicjatyw CSR. W społeczeństwie potrzebującym wsparcia na wielu poziomach życia, dużo bardziej doceniane są gesty bezinteresownej pomocy. Prezentowanie postawy społecznie odpowiedzialnej w trudnym czasie, może zaowocować wzrostem sprzedaży w przyszłości.
Wiadomo, że z każdego kryzysu mozna wyjść bardziej, lub mniej suchą nogą. Czasem potrzebne są szybkie decyzje. Tak było w przypadku pandemii koronowirusa.