Agencja WoMM

Marketing szeptany w branży IT

Marketing szeptany zdobywa coraz większą popularność. Szeptanka pojawia się w kolejnych branżach, z uwagi na jej wiele zalet. Nie inaczej jest też z branżą informatyczną. Zastanówmy się zatem, jak funkcjonuje ta forma marketingu w tym sektorze rynku.

Czym jest marketing szeptany?

Pierwszym zadaniem marketingu szeptanego jest zwiększyć zainteresowanie daną marką poprzez systematyczne publikowanie komentarzy i opinii na różnego rodzaju forach, portalach czy w mediach społecznościowych. Wpisy te mają za zadanie promować dane produkty czy usługi z pozycji zwykłego użytkownika. Jeszcze lepiej, gdy publikacje te pobudzą naturalną dyskusję na jakiś temat związany z marką. Robi się wokół niej szum, zwiększający jej popularność. Drugim ważnym zadaniem szeptanki jest jej pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony firmowej. Każdy wpis z linkiem do strony firmowej pomaga w jej optymalizacji względem wyszukiwarki internetowej.

Specyfika branży

Branża IT cechuje się dużym zróżnicowaniem. Tak naprawdę, to branża ta obejmuje bardzo różne specjalności, które zajmują się tworzeniem wielu aplikacji, programów użytkowych, zabezpieczeniem sieci itd. Można przyjąć założenie, że zarówno twórcy, jak i odbiorcy owych produktów dużo czasu spędzają przed komputerami. W związku z tym znaczna część reklam i informacji o produktach i usługach znajduje się na stronach internetowych, czy w mediach społecznościowych. I właśnie to są główne kanały, w których można przeprowadzić efektywne działania promocyjne. Jednym z nich jest właśnie marketing szeptany.

WoMM w służbie branży IT

Word of Mouth Marketing, czyli tak naprawdę „marketing słowa mówionego”, może być realizowany w kilku obszarach Internetu. Pierwszym z nich mogą być fora branżowe. Są one odwiedzane licznie przez użytkowników, którzy dyskutują i szukają rozwiązania rozmaitych problemów informatycznych. Pracownicy profesjonalnej agencji marketingowej znajdą bieżące dyskusje, gdzie będzie można wspomnieć o danej firmie czy marce. Przy odpowiednim wpisie, pozostali użytkownicy także będą się wypowiadali na dany temat, co tylko zwiększy zasięg tego wpisu. Kolejna kwestia to wykorzystanie mediów społecznościowych. Umiejętne wyszukanie otwartych czy zamkniętych grup tematycznych będzie wstępem do udanej kampanii marketingu szeptanego. Wreszcie, jeszcze jednym bardzo ważnym kanałem są opinie GoogleMaps. Wielu użytkowników, szukających informacji o danej marce, zaczyna tą czynność właśnie od opinii Google. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby było wśród nich jak najwięcej tych pozytywnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *