Marketing szeptany firmy wspiera pozycjonowanie
Rekomendacje innych osób na temat danego produktu zawsze lepiej oddziałują na sprzedaż niż kontakt z reklamą, która nie wzbudza emocji i za którą nie stoją konkretne osoby. Marketing szeptany firmy stał się popularnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów, ale także na wspieranie pozycjonowania. Ten drugi aspekt wzbudza pewne kontrowersje, ale czy słusznie?
Co to jest marketing szeptany?
Z popularnej definicji marketingu szeptanego wynika, że jest to rodzaj działań, których celem jest bezpośrednie dotarcie z konkretną informacją do odbiorcy. W praktyce wygląda to tak, że marketing szeptany pojawia się we wszelkich dyskusjach na forach internetowych, na blogach, ostatnio również w social mediach.
By jeszcze lepiej zobrazować istotę tego, czym jest marketing szeptany firmy, wyobraź sobie, że na forum ktoś zadaje pytanie, jaki jest skuteczny sposób na komary. Pojawiają się dziesiątki komentarzy z różnymi pomysłami – zarówno domowymi, jak i polecenia konkretnych produktów. Dlaczego wśród tych poleceń miałoby zabraknąć produktu, który to właśnie ty produkujesz? Warto o nim wspomnieć w dyskusji, spontanicznie opowiedzieć, jakie ma zalety.
Oto marketing szeptany. Bycie tam, gdzie akurat można wspomnieć o swojej rzeczy, w sposób nie zawsze jawny zaprezentować się, zakotwiczyć w świadomości odbiorców, którzy z pewnością zapamiętają nazwę preparatu, ale nie będą czuli się nakłaniani do zakupu, jak to bywa z przekazem tradycyjnych reklam. Marketing szeptany firmy ma duże znaczenie i realny wpływ na pozycjonowanie, o ile prowadzony jest w przemyślany sposób.
Marketing szeptany firmy a pozycjonowanie
Jak wiesz, na pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników. Między innymi jest to odpowiednia optymalizacja witryny pod wyszukiwarki, tworzenie unikalnych treści nakierowanych na frazy kluczowe, a także tak zwany link building. Marketing szeptany firmy może pomóc w tym ostatnim aspekcie, czyli pozyskiwaniu linków. Wypowiadając się na forum, śmiało do swojego komentarza można dodać link do strony ze wspominanym produktem. Dla odbiorcy będzie to pewne ułatwienie, a dla pozycjonowania strony – dobre wsparcie. Umieszczanie linku podczas działań, jakie obejmuje marketing szeptany firmy, pomaga w generowaniu korzystnego ruchu na stronie. W końcu użytkownik przychodzi, by zapoznać się z konkretną ofertą, a nie jest tam z przypadku.
Gdzie w takim razie można umieszczać linki? Przede wszystkim na wszelkich forach dyskusyjnych. Ważne, aby link pasował do tematu forum i konkretnego postu. Marketing szeptany firmy z użyciem linków można stosować również w komentarzach pod artykułami branżowymi na stronach internetowych i blogach oraz w mediach społecznościowych (Facebook to całkiem dobre miejsce na promowanie firmy). Marketing szeptany firmy jak każdy inny ma swoje plusy i minusy, ale nie powinien wzbudzać kontrowersji.