Agencja WoMM

Kampania na Facebook’u

Obecnie, Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców dostrzegło drzemiący w nim potencjał marketingowy. Skoro korzysta z niego tak wiele osób, odpowiednio targetując kampanię reklamową bez najmniejszego problemu dotrzemy do grupy docelowej, która wpisuje się w koncept marketingowy naszej marki. Jakie efekty można osiągnąć reklamując się za pośrednictwem Facebook’a?

Cel kampanii marketingowej na Facebooku

Jeśli chcemy przeprowadzić kampanię reklamową, powinniśmy określić cele kampanii, który chcemy osiągnąć.

marketing na facebooku

Wymienić tutaj można następujące cele:

  • Rozpoznawalność marki – w przypadku chęci rozpowszechnienia informacji o marce, wybór tej formy reklamy jest strzałem w dziesiątkę. W tym modelu rozliczeniowym płacimy za każde 1000 wyświetleń reklamy. Nasza reklama zostanie wyświetlona tym osobom, które według algorytmu Facebook’a mogą być zainteresowane ofertą naszej firmy.
  • Zasięg – jeśli chcemy, aby o naszej marce dowiedziało się jak najwięcej osób, powinniśmy zdecydować się na wybór tej formy reklamy. To, co wyróżnia go od wyżej opisanej „rozpoznawalności marki” to możliwość ustawienia maksymalnej ceny, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za 1000 wyświetleń oraz liczby wyświetleń przez jednego użytkownika. To ciekawa opcja, którą warto przetestować i porównać wyniki.
  • Ruch – jeden z najczęściej wybieranych celów. Ma za zadanie skierować na naszą stronę internetową jak największą liczbę użytkowników, którzy zetkną się z naszą reklamą. Ta forma reklamy posiada spore możliwości optymalizacyjne.

Zwróć uwagę na grafiki

Kreację reklamową możemy stworzyć samodzielnie bądź wykorzystać istniejący, opublikowany wpis.

Chcąc zbadać, w jaki sposób zachowują się użytkownicy po przejściu na naszą stronę internetową, dodajmy do linka parametr Google. Im mniejszy współczynnik odrzuceń, tym lepiej. Jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, popracujmy nad jakością contentu publikowanego na naszej stronie internetowej (zadbajmy, aby był wartościowy i by chciało się go czytać)

  • Aktywność – ma za zadanie zachęcić użytkowników do aktywności względem wpisu. Zalicza się do niej pozostawienie reakcji, komentarza, udostępnienie na tablicy bądź wyświetlenie fotografii w pełnym rozmiarze.
  • Instalacje aplikacje, wyświetlenie filmu, pozyskiwanie kontaktów – jak sama nazwa wskazuje, celem kampanii jest zwiększenie liczby wyświetleń filmu, zachęcenie użytkowników do instalacji konkretnej aplikacji bądź do zapisania się na nawesletter / pozostawienie danych kontaktowych.

Gdy wybierzemy cel reklamy, będziemy musieli określić grupę docelową, do jakiej powinna być skierowana nasza kampania. Następnie musimy wybrać miejsca, w jakich będzie się wyświetlać reklama oraz określić czas jej trwania i budżet. Te kroki opiszemy w kolejnym artykule…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *