Agencja WoMM

Jakie elementy powinna zawierać strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to ogół działań prowadzonych przez daną firmę tak, aby osiągnąć jak największy zysk. Innymi słowy jest to proces decyzji, w ramach których wyznacza się cele do osiągnięcia oraz sposoby ich realizacji. W strategii marketingowej powinniśmy uwzględnić kilka elementów.

Co powinna zawierać strategia marketingowa?

  1. Oczywiście elementem, od którego powinniśmy budować każdą strategię jest wyznaczenie celu. Cel marketingowy to nic innego jak plan rynkowy i finansowy, który dana firma chce osiągnąć w ustalonym czasie. Wszystkie wyznaczane cele powinny być realistyczne i mierzalne. Powinny także być zbieżne z nadrzędnymi celami działalności firmy. Przykładami celów biznesowych mogą być: zwiększenie sprzedaży czy dodarcie do nowej grupy konsumentów. Natomiast przykładowe cele marketingowe to zwiększenie ruchu na stronie internetowej czy zwiększenie liczby obserwujących w mediach społecznościowych.
  2. Przeprowadzenie dokładnej analizy interesującego nas obszaru rynku oraz zdolności firmy jest niezbędne do wyznaczenia odpowiednich działań do realizacji naszego planu. Są to wszystkie czynniki zewnętrzne i wewnętrzne, które trzeba uwzględnić w naszej strategii. Można je podzielić na dwie grupy: wewnętrzne (mocne i słabe strony) i zewnętrzne (szanse i zagrożenia).
  3. Grupa docelowa. Jest to obszar dotyczący naszych klientów, a zwłaszcza tych, których chcemy pozyskać naszymi działaniami. Zdefiniowanie interesującej nas grupy docelowej polega na pozyskaniu takich informacji jak np. wiek, wykształcenie, opinie o naszym produkcie czy oczekiwania na przyszłość. Dane te łatwo pozyskać, gdy mamy już grupę klientów. Możemy wtedy przeprowadzać ankiety na stronie sklepu czy wysyłać formularze z pytaniami. Jeśli natomiast zaczynamy od zera, możemy skorzystać z różnych narzędzi, dostępnych w Internecie czy skorzystać z usług agencji marketingowej.
  4. Kanały komunikacji. Możemy je także nazywać kanałami promocyjnymi. Ich wybór zależy w dużej mierze od budżetu naszej kampanii. Nawet jeśli możliwości są skromne, to ważne aby nasz marketer wybrał kanały odpowiednie i skuteczne dla naszej branży. Najpopularniejsze z nich to: SEO i SEM, social media, blogi i vlogi, strony internetowe, reklama w tv i radiu.
  5. Ocena efektywności. Chodzi tutaj o KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Są to dane, które wprost wykazują poziom efektywności działań marketingowych na rozwój firmy. Ważne, aby wybrać istotne wskaźniki dla etapy rozwoju naszej marki. Najlepiej, aby w tym elemencie znów skorzystać z usług agencji marketingowej, której profesjonalni pracownicy będą wiedzieć najlepiej, co zrobić.

Najlepiej, gdy cała strategia marketingowa jest prowadzona przez tą samą agencję. Wtedy wszystkie jej elementy i działania są przemyślane i skoordynowane.

 

2 thoughts on “Jakie elementy powinna zawierać strategia marketingowa?

  1. Polecam współpracę z tą agencją. Współpracuje się bardzo dobrze, kontakt błyskawiczny. Agencja jest elastyczna i chętna do pomocy. Często wyjaśnia jeśli czegoś nie rozumiem. Efekty również bardzo zadowalające!
    Mirosława

  2. Wg mnie dobra strategia, to taka która posiada jasno określony cel, określone narzędzia jakimi chcemy to osiągnąć, czas i przede wszystkim określenie w jaki sposób mamy zamiar mierzyć efekty i optymalizować. Czasami jeszcze są scenariusze komunikacji, ale to nie w każdym rodzaju prowadzonych działań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *