Jak przygotować się do kampanii marketingu szeptanego?
Na temat marketingu szeptanego pisze się ostatnio bardzo dużo. Wynika to z faktu, że marketing szeptany staje się coraz popularniejszym zjawiskiem w Internecie. Jeśli już wiemy wiele na temat „szeptanki”, jak się do niej przygotować, aby była skuteczna.
Należy znaleźć odpowiednią agencję
Niewątpliwie każda firma, która chciałaby promować swoją markę za pomocą marketingu szeptanego, powinna poszukać na rynku odpowiedniej agencji marketingowej. Kwestia ta jest ważniejsza niż wiele osób myśli. Dlaczego? Ponieważ aby kampania marketingu szeptanego była skuteczna, powinna być przeprowadzona w sposób w pełni profesjonalny. Nieprzemyślane działania, nie dosyć, że nie pomogą, to mogą jeszcze zaszkodzić marce. Wiążąc się z profesjonalną agencją, mamy pewność, że będzie ona przestrzegać wszelkich reguł „szeptanki”. Profesjonalna agencja zapewnia również odpowiednie przygotowanie się do kampanii.
Efektywna kampania wymaga zaangażowania kilku osób
Profesjonalna agencja marketingowa zatrudnia zespół ludzi, którzy mogą między siebie podzielić wszystkie działania potrzebne do efektywnej „szeptanki”. Jedną z pierwszych czynności, które powinno się wykonać jest trafna analiza danej marki i jej branży. Za pomocą specjalistycznych narzędzi można przeanalizować, dlaczego dana marka potrzebuje kampanii marketingu szeptanego, jak wypada na tle konkurencji i czego brakuje, aby tą konkurencję pokonać. Po dokonaniu analizy, można zdecydować, w jaki sposób przeprowadzić kampanię.
Bardzo ważne jest doświadczenie
Wpisy w ramach kampanii powinny przeprowadzać doświadczone w tym osoby, najlepiej znające dobrze określoną branżę. Właśnie w tym momencie, po raz kolejny można się przekonać, że praca z profesjonalistami ma sens. Do skutecznego tworzenia „szeptanki” potrzebujemy znajomości rozlicznych forów i portali, na których będziemy publikować opinie. Dodatkowo, aby cała kampania mogła przebiegać należycie, potrzebna jest także duża ilość kont, mających już pewną historię neutralnych wpisów.
Do tworzenia konkretnych opinii też należy się w należyty sposób przygotować, poznając dogłębnie promowany produkt czy usługę, tak aby wpisy wyglądały jak najbardziej naturalnie i nie były nachalnym spamem. Wreszcie, mogą także zdarzyć sytuacje, że trzeba będzie na forum założyć określony wątek, jeśli na istniejącym nas forum nie istniałby takowy. Jeśli wszystkie te czynności będą odpowiednio przygotowane i wykonane profesjonalnie, można oczekiwać udanej kampanii.