Agencja WoMM

Jak przeprowadzić kampanię na Facebook’u?

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że możliwości reklamowe Facebook’a są ogromne. To obecnie największy portal społecznościowy, na którym swoje profile mają przedstawiciele niemalże wszystkich branż z różnych grup społecznych. Szacuje się, że na Facebook’u zarejestrowana jest 1/7 ludzkości co oznacza, że swój profil założyło aż miliard użytkowników! W dzisiejszym artykule opiszemy, w jaki sposób przeprowadzić swoją pierwszą kampanię.

facebook kampania

Ustal metodę płatności

Na samym początku, przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii, musimy zdecydować w jaki sposób będziemy płacić za nasze kampanie. Możemy to zrobić na 3 różne sposoby, czyli:

  • dodanie karty kredytowej,
  • dodanie środków za pośrednictwem konta PayPal,
  • doładowanie konta za pośrednictwem jednorazowego przelewu,
  • doładowanie konta za pomocą kuponów promocyjnych.

Gdy dodamy metodę płatności ujrzymy 4 zakładki:

  • przegląd konta – możemy znaleźć w nim podsumowanie wszystkich aktualnie trwających i zakończonych kampanii;
  • kampanie – tutaj możemy zarządzać wszelkimi kampaniami i tworzyć nowe;
  • zestawy reklam – służy do określenia grupy docelowej użytkowników, do jakiej ma trafić nasza kampania oraz miejsc, w których powinna się wyświetlić;
  • reklamy – przegląd kreacji reklamowych wykorzystywanych podczas trwania kampanii reklamowej.

Chcąc utworzyć kampanię reklamową, na samym początku musimy określić jej cel. Zalicza się do nich:

  • Rozpoznawalność marki;
  • Zasięg;
  • Ruch;
  • Aktywność;
  • Instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów.

Każdy z nich szczegółowo opisaliśmy w tym artykule: https://agencjawomm.pl/kampania-na-facebooku/

Gdy już określiliśmy cel naszej kampanii reklamowej, musimy następnie:

  • Wybrać grupę docelową – określmy, skąd mają pochodzić osoby, którym wyświetli się reklama, ile mają mieć lat oraz jakim językiem się posługiwać. Nie bez znaczenia jest również płeć. Istnieje możliwość szczegółowego targetowania reklamy, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku, gdy zależy nam na tym, aby dotrzeć do wąskiej społeczności.
  • Wybrać umiejscowienie reklamy – korzystając z menadżera reklam można reklamować się nie tylko na Facebook’u, ale również na Instagramie oraz w Messengerze.
  • Ustalić czas trwania kampanii – możemy zadecydować, kiedy reklama się zaczyna i kiedy kończy oraz jaki budżet chcemy na niego przeznaczyć.
  • Utworzyć kreację reklamową – umieścić w niej odpowiednią grafikę oraz tekst, który zareklamuje naszą firmę.

Stosując się do powyższych zasad, nie powinniśmy mieć najmniejszego problemu z utworzeniem swojej pierwszej kampanii.

2 thoughts on “Jak przeprowadzić kampanię na Facebook’u?

  1. Najlepiej płatnie. Bez płatnej promocji marka nie istnieje na Facebooku. Paradoks – kiedyś promowano Fejsa jako miejsce darmowej promocji. Dzisiaj darmówki nie ma, jest jedynie płatna promocja. Nawet Google mniej zdziera budżety …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *