Agencja WoMM

Fanpage na Facebooku, kto powinien się na niego zdecydować?

Coraz więcej osób prowadzących mniejszy lub większy biznes, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest jego odpowiednie zareklamowanie w sieci i nie chodzi tu tylko o bezpośrednią reklamę zachęcającą do kupna danej rzeczy lub usługi, ale sam kontakt z potencjalnymi kupującymi. W tym celu powstało specjalne miejsce, czyli fanpage na Facebooku, strona, która przyda się każdej osobie, która chce zwiększyć zasięg i rozpoznawalność własnej marki, i przekuć je na przyszłe zyski…

Fanpage na Facebooku

Czym jest fanpage na Facebooku?

Jeszcze do niedawna prowadzenie firmy bez względu na jej profil, odbywało się wyłącznie stacjonarnie, a reklama działała na zasadzie tzw. ”poczty pantoflowej”, ewentualnych ogłoszeniach w lokalnej gazecie czy ulotkach rozsyłanych do skrzynek pocztowych. Czasy się jednak zmieniły i dzisiaj powiedzenie, że ”jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz” – ma w sobie dużo prawdy, a przynajmniej jeśli chodzi o przedsiębiorców. To właśnie głównie z myślą o nich prowadzona jest kampania na Facebooku i wszelkie inne działania, mające na celu zwiększyć zasięg marki i pozyskanie nowych odbiorców. W ostatnim czasie ogromną popularność zyskał fanpage na Facebooku, czyli strona firmowa na tym social media. Za jej pomocą można nawiązać stały kontakt z potencjalnymi klientami, a także zareklamować własny biznes.

Fanpage na Facebooku – konto prywatne czy biznesowe?

Jak już zostało wspomniane wcześniej, fanpage na Facebooku odnosi się do strony firmowej, czyli takiej, która z kolei odnosi się do danej marki i prowadzonego biznesu, bez względu na to, czy będzie to profil dużej korporacji, strona lokalnego przedsiębiorcy, czy konto pisarza albo osoby tworzącej rękodzieło. Nie wyklucza to jednak posiadania także konta prywatnego, na którym możliwe jest publikowanie treści przeznaczonych dla bliższych czy dalszych znajomych. Wówczas wszelkie zamieszczane nie są zobowiązujące i można je pisać w bardziej swobodnym tonie, a także zablokować dostęp do nich wybranym osobom. Publikacja treści dla większej liczby odbiorców, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami, wymaga już założenia konta biznesowego, a także wdrożenia odpowiedniej strategii marketingowej.

Zalety posiadania strony własnej marki na Facebooku

Firmowy fanpage to dziś wizytówka każdego przedsiębiorcy. Świetnie zastępuje stronę internetową i można w nim zawrzeć wszystko, co jest istotne z punktu widzenia danej firmy, poinformować o produktach czy usługach i zbudować własną społeczność potencjalnych klientów. Z kolei wdrożenie działań marketingowych, pozwala na skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Ciekawie prowadzony fanpage na Facebooku przyciąga odbiorców skuteczniej niż tradycyjna strona internetowa. To dobry sposób na zainteresowanie swoją ofertą osób, które nigdy nie miały styczności z daną marką, bardziej swobodna i płynna komunikacja, możliwość zamieszczania aktualnych informacji, tworzenia wydarzeń czy bardzo popularnych obecnie filmów, na których można zaprezentować daną rzecz…

Ile to wszystko kosztuje?

Samo założenie fanpage nie jest skomplikowane i nie wymaga dodatkowych nakładów pieniędzy. Finalne koszty odnoszą się więc do samego prowadzenia strony biznesowej oraz ewentualnego wdrożenia płatnych działań reklamowych, czyli FB Ads. Wiele osób, które dopiero jest u progu otworzenia własnej firmy, decyduje się na samodzielne prowadzenie fanpage. Sukces w budowaniu własnej marki i przebicie się z nią w Internecie to m.in. zasługa odpowiednich działań marketingowych. Prowadzenie konta firmowego w pojedynkę może obniżyć koszty, natomiast skorzystanie z usług agencji czy freelancera, może zaoszczędzić cenny czas i wpłynąć na finalną skuteczność prowadzonych działań, a więc i odniesiony sukces…

jak prowadzić Fanpage na Facebooku

Komu zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić fanpage samodzielnie. Trzeba jednak liczyć się z tym, że wymaga to nabycie sporej wiedzy w działaniach marketingowych oraz ciągłego doszkalania, a także czasu, którego, zwłaszcza gdy próbuje się rozkręcić firmę, jest jak przysłowiowe lekarstwo, czyli zdecydowanie za mało. Niestety doba nie trwa dłużej niż 24 godziny i żadnym sposobem nie da się jej wydłużyć. Prowadzenie firmowej strony samodzielnie sprawdza się raczej w przypadku niewielkiego biznesu czy prowadzenia działalności jako freelancer. Duże przedsiębiorstwa będą potrzebowały dodatkowego wsparcia, a co za tym idzie:

  • przygotowania strategii,
  • stworzenia identyfikacji wizualnej,
  • właściwego doboru treści, ich ostatecznego kształtu i czasu publikacji,
  • wdrożenia kampanii reklamowych,
  • interakcji z fanami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *