Agencja WoMM

Dlaczego warto prowadzić kampanię marketingu szeptanego?

Pierwsza odpowiedź nasuwa się dość automatycznie… w dobie wszechobecnego internetu to najlepsza i najszybsza forma, aby dotrzeć do swoich potencjalnych Klientów i odbiorców.

Kampania marketingu szeptanego vs epidemia

Bieżąca sytuacja epidemiologiczna w kraju i na świecie przyspieszyła wiele działań biznesowych. To z kolei będzie miało bezpośrednie przełożenie na prowadzone kampanie marketingowe.

Swoje kluczowe pięć minut w biznesie z pewnością będą miały kampanie marketingu szeptanego. Kampanie te z powodzeniem będą cieszyły się jeszcze szerszym zasięgiem  i zainteresowaniem.

W pełnym zaskoczeń i niespodzianek świecie, kluczem do sukcesu okazuje się być często szybkość reakcji i wyprzedzenie rywali. Nawet jeśli zdarzenie jest od nas niezależne, tak jak miało to miejsce w przypadku pojawienia się pandemii, to możemy na nim wygrać. Tam gdzie ktoś przegrywa, ktoś inny zyskuje… To może być przypadek pozytywnej strony „czarnego łabędzia”.

Firmy z dnia na dzień musiały się przeorganizować i przenieść swój biznes do świata wirtualnego. A to oznacza, że nie będzie lepszego momentu na wypozycjonowanie strony internetowej, wypromowania marki czy wymiany wzajemnych doświadczeń. Dzięki określonym słowom „kluczom” to wszystko będzie możliwe! Czynny udział w dyskusjach internetowych oraz forach społecznościowych nabierze dla kampanii dużo większego znaczenia! I tak w prosty i nie wymagający dużych nakładów finansowych sposób można wypromować firmę, jej produkty bądź usługi. To jedyna okazja, aby zwiększyć swoją skuteczność, rozszerzyć zakres działania, a także znacznie poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Buzz marketing – brzmi fajnie, ale czy to jest coś nowego? Czego jeszcze nie znamy?

Społeczeństwo – z natury – jest podatne na drobne sugestie, podpowiedzi czy opinie wyrażane przez innych. Dawniej sprzyjały temu rozmowy bezpośrednie. Koleżanka koleżance mogła przekazać pozytywną opinie o produkcie bądź usłudze i w ten sposób zachęcić do skorzystania czy przetestowania określonego towaru. I tak z ust do ust  przekazywana była i rozpowszechniana określona informacja.

Marketing szeptany to nic innego jak przekazywanie podobnych treści tyle tylko, że  z wykorzystaniem nowocześniejszych narzędzi – internetu J. Taka forma jest obecnie najbardziej zauważalna, choć jej dotychczasowe formy nadal funkcjonują. W dalszym ciągu można zlecić pracownikom np. zakładu fryzjerskiego prowadzenia rozmowy o nowej linii kosmetyków do włosów podczas wykonywania usług fryzjerskich. Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj towaru/usług mamy do wypromowania i do jakich odbiorców informacja powinna być skierowana.

Jakie korzyści wypływają z marketingu szeptanego? Po co to robimy?

Korzyści wynikających ze stosowania marketingu szeptanego jest bardzo dużo. Jest to najskuteczniejsza forma budowania pozytywnego wizerunku firmy. Pozwala dotrzeć do wielu odbiorców i cieszy się wysoką wiarygodnością. Zwłaszcza młodzi ludzie, których całe życie „toczy się” w internecie, uwielbiają przed zakupem zasięgnąć opinii innych, sprawdzić oceny, recenzje. To oni przed podjęciem praktycznie każdej decyzji zakupowej, bez względu na to czy będzie to nowa sukienka, wybór kursu, szkolenia czy wakacji, swoje pierwsze działania realizują weryfikując firmę oferującą ten właśnie rodzaj produktów/usług. Czytają zamieszczone opinie oraz biorą udział w dyskusjach na forach internetowych. Ich podejście dość mocno zmieniło się względem wcześniejszych pokoleń, ponieważ zdecydowanie rzadziej korzystają z podpowiedzi koleżanki, kolegi czy rodzica.

Zakres działań w marketingu szeptanym jest bardzo szeroki i znajduje on zastosowanie niemal w każdej branży. Trzeba jednak pamiętać, aby był prowadzony w sposób etyczny i bez przesadnej „słodkości”. Większą wiarygodność wzbudzają opinie neutralne, stanowiące jedynie drobną sugestię i zachętę do produktu czy usługi niż namawianie do zakupu. Takie działanie jest najczęściej popełnianym błędem i znaczniej bardziej może firmie zaszkodzić niż jej pomóc.

Mam nadzieję, że w ten krótki sposób udało mi się przekonać o sile i rosnącym znaczeniu marketingu szeptanego.

1 thought on “Dlaczego warto prowadzić kampanię marketingu szeptanego?

  1. Marketing szeptany to narzędzie, które jest najbliżej użytkownika. Co więcej – narzędzie wychodzi do użytkowników. W końcu piszemy tam, gdzie potrzebę komunikuje nasz potencjalny klient.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *