Czym jest content marketing?
Czym jest content marketing? Czy warto z niego korzystać? Te pytania wciąż są zadawane. Content marketing jest narzędziem, które polega na tworzeniu wartościowych treści, dzięki którym możliwe jest zbudowanie trwałych relacji z klientami, zwiększenie ich zaufania do marki i budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Oczywiście to tylko niektóre korzyści jakie może dawać firmie odpowiednio prowadzony marketing treści. Coraz to większa konkurencja powoduje, że przedsiębiorstwa muszą szukać sposobów na promowanie swoich produktów i usług. Czym jest content marketing i jakie korzyści może dawać on firmom?
Czym jest content marketing?
Czym jest content marketing? Content marketing nazywany jest też marketingiem treści i polega on na tworzeniu wartościowych treści, a następnie na ich dystrybucji i promocji. Celem tej strategii marketingowej może być pozyskiwanie nowych klientów, a także zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Czynnościami jakie wykonywane są w ramach content marketingu jest też szukanie innych wartościowych treści, taka selekcja pozwala znaleźć inny ciekawy content stworzonych przez innych twórców, a następnie przekazać go dalej.
Marketing treści ma za zadanie zbudować długotrwałe pozytywne relacje z klientami, dzięki którym można poznać ich problemy i wymagania względem firm. To natomiast umożliwi markom znalezienie takich rozwiązań, które dadzą odpowiedź na problemy i potrzeby konsumentów. Odpowiednie i dokładne prowadzenie działań w sieci może przełożyć się na:
- Zwiększenie zaangażowania i lojalności grupy docelowej
- Przyciągnięcie ich uwagi
- Zyskanie zaufania
Marketing treści charakteryzuje się różnorodnością form powstającego contentu. A będzie to forma na przykład filmików, webinarów, wykresów, grafik, podcastów, infografik i tak dalej. Jego dużą zaletą jest też ilość nośników jakie wykorzystuje on w swoich działaniach.
Jakie korzyści może dawać firmom content marketing?
Skoro wiadomo już czym jest content marketing można teraz wyjaśnić jakie są korzyści jego wykorzystywania. Oczywiście będą one większe im większy będzie wkład osoby, która ten content tworzy. Poniżej znajduje się kilka rodzajów zalet, które mogą spowodować, że firma zdecyduje się na wprowadzenie go do swoich działań promocyjnych. A będą to:
- Zwiększenie ruchu na stronie
- Budowanie wizerunku marki w sieci
- Stosunkowo niski koszt prowadzenia takich działań w porównaniu do innych form reklamy
- Poprawa relacji z klientami
- Możliwość pozyskania zaufania i lojalności klientów
- Wpływ na pozycjonowanie witryny i poprawa jej widoczności w sieci
- Zwiększenie sprzedaży
Jak poprawnie pisać bloga?
Czym jest content marketing? Zostało już powiedziane. Może on być wykorzystywany w pisaniu bloga, którego prowadzenie również ma wiele korzyści dla firm. oczywiście muszą być one prowadzone w odpowiedni sposób. Jak w takim go prowadzić i o czym trzeba pamiętać?
- Tytuł – jednym z najważniejszych elementów jest tytuł. To właśnie on zachęca bądź też nie zachęca użytkownika do przeczytania artykułu. Pisząc tytuł trzeba jednak wiedzieć, że trzeba będzie się trzymać tej tematyki, by nie wprowadzić czytelnika w błąd.
- Określenie grupy docelowej – by móc przygotować wartościowy dla odbiorców tekst, trzeba najpierw dowiedzieć się, dla kogo jest on tworzony. Poznanie wszystkich pragnień i potrzeb sprawi, że osoba tworząca artykuł będzie w stanie napisać go w taki sposób, by udzielał on odpowiedzi na wszystkie nurtujące czytelnika pytania.
- Cel – tworzenie treści musi być zgodne z głównym planem. Przed rozpoczęciem pisania bloga trzeba zapoznać się z głównym celem content marketingowym, którym może być budowanie świadomości marki, tworzenie zaplecza SEO i tak dalej.
- Wartość – to właśnie wartość jest jednym z najważniejszych elementów, jeśli chodzi o prowadzenie bloga. Jeśli treści nie będą wartościowe i ciekawe wówczas nie będzie możliwości, by taki blog odniósł sukces ciekawy content jest udostępniany i polecany innym, przez co też taki blog stanie się bardziej popularny.
- Systematyczność – prowadzenie bloga musi być regularne i systematycznie, nie może być to tylko jeden wpis miesięcznie napisany pod wpływem emocji. Wszystko musi zostać odpowiednio dobrze zaplanowane, a pomoże w tym kalendarz publikacji, gdzie można z większym wyprzedzeniem zaplanować sobie publikowane treści. Dzięki temu treści będą pojawiały się regularnie.