Agencja WoMM

Ankieta w marketingu

Działanie w e-commerce to przede wszystkim odpowiadanie na potrzeby użytkowników. Wszelkie niedogodności na etapie składania, czy realizacji zamówienia mogą skutkować spadkiem konwersji. Dlatego tak istotne jest to, żeby nasz klient na każdym etapie dokonywania zakupów był zadowolony. Jak podnosić wskaźnik satysfakcji konsumenckiej? Przydatnym narzędziem w tym aspekcie mogą okazać się ankiety marketingowe. Podpowiemy Wam, jak wykorzystać ich potencjał i zwiększyć ilość transakcji w witrynie.

Zadowolony klient pilnie potrzebny

Usatysfakcjonowany zakupami w naszym sklepie użytkownik, to klient specyficzny byt reklamowy, który będzie polecał ofertę strony wśród krewnych i znajomych. Ponadto, w zależności od długości cyklu życia naszego produktu, mamy ogromne szanse na to, że to zadowolenie przełoży się na lojalność konsumencką i prędzej, czy później klient dokona kolejne transakcji na naszej stronie. Dlatego tak istotne jest badanie satysfakcji konsumentów, wyłapywanie ewentualnych słabych punktów naszej strony i udoskonalanie problematycznych aspektów. Jak przeprowadzać takie ankiety? Można skorzystać z gotowych narzędzi online umożliwiających przeprowadzenie szybkiego badania potransakcyjnego lub zdecydować się na formę telefoniczną. Ta pierwsza jest zdecydowanie bardziej subtelna i z pewnością klienci będą ją lepiej postrzegać. W nagrodę za udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, warto przygotować użytkownikom drobny bonus w formie dodatkowego rabatu na kolejne zakupy lub drobnego upominku.

Jakie pytania lubią użytkownicy?

Przede wszystkim na początku warto uprzedzić klienta w jakim celu przeprowadzamy badanie. Dwa zdania informujące o tym, że chcemy podnosić poziom usług w trosce o satysfakcję użytkowników z pewnością będą mile widziane. Warto też określić ile czasu zajmie odbiorcy wypełnienie ankiety. Pytania powinny być przejrzyście zredagowane i w miarę krótkie, tak by nie wywoływać u odbiorcy poczucia zagubienia. Pytanie zamknięte powinny stanowić większość, bowiem są wygodniejsze, a udzielnie odpowiedzi na nie zajmuje mniej czasu. Nie znaczy to, jednak że mamy rezygnować z pytań otwartych, wystarczy zachować odpowiednie proporcje. Istotne jest to, by przeprowadzone badania poddawać skrupulatnej analizie, dzięki czemu będziemy mogli wyciągnąć precyzyjne wnioski. Wdrażanie rozwiązań pozwalających podnieść poziom satysfakcji konsumenckiej z pewnością jest jednym z niezbędnych elementów rozwoju naszego biznesu e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *