Agencja WoMM

Zainwestuj we własny content marketing. Warto!

Czym jest content marketing? Myślę, że na ten temat nie warto się specjalnie rozpisywać. Nawet osoby kilkunastoletnie spotkały się już z różnymi formami tego właśnie przekazu. Przede wszystkim poprzez najpopularniejsze kanały, do których należą fora i media społecznościowe, takie jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube. Wszędzie, gdzie powstają różnotematyczne infografiki, filmy, raporty i bardziej już tradycyjne teksty.

Ale dlaczego WARTO zainwestować w content marketing? To już jest zupełnie inna historia…

  1. Pozycjonowanie strony.

Poprzez content marketing możemy przede wszystkim pozycjonować stronę internetową, która jest bezpośrednim odzwierciedleniem prowadzonego biznesu. Dzięki tym, działaniom mamy możliwość rozszerzać zasięg i zwiększać dostęp do potencjalnych odbiorców. Dobrze tworzony Content marketing, potrafi stworzyć wizerunek firmy, spopularyzować markę, a także zaangażować użytkowników i zbudować widoczność w Google.

  1. Kreowanie wizerunku marki.

Content marketing pomoże również wykreować wizerunek Twojej marki. Od czasu wybuchu epidemii i przeniesienia działalności biznesowej na szeroką skalę do internetu wszyscy prześcigają się w uruchamianiu dodatkowych kanałów. Im więcej kanałów, tym więcej użytkowników: e-mail, media społecznościowe, fora branżowe…to wszystko właśnie się dzieje. To właśnie dlatego wszyscy Trenerzy, Prelegenci, Biznes Partnerzy zmieniają się obecnie w CEO my logo. Jeśli nie chcesz pozostać z tyłu i przyglądać się działaniom wyprzedzającej Cię konkurencji to już DZIŚ zacznij działać poprzez CM!

  1. Poznanie preferencji odbiorcy.

Content marketing daje możliwość poznania preferencji odbiorcy. Jest to niezwykle istotne w zakresie wyboru źródła informacji. Sprawia, że w konsekwencji,  odbiorca czytając treść przystosowaną do jego preferencji, w portalu który jest dla niego źródłem zaufanych informacji, nie podważa danej informacji, lecz chętnie ją akceptuje. Przecież nikt z Nas nie lubi być nachalnie zasypywanym treściami, które nie są w kręgu jego zainteresowań!

  1. Dodatkowe informacje o klientach.

Poza tym w naszej populacji, tej młodszej ale także i tej starszej, coraz szerzej rozwijają się cechy niezależności. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w doborze marketingu i dotarciu do odbiorców. Content marketing dostarcza mnóstwo informacji na temat klientów, z których każdy jest inny. Im więcej kanałów uruchomisz, tym zbierzesz więcej informacji na temat potencjalnych klientów.

  1. Jakie korzyści wynikają dla osób Młodych?

Zwłaszcza osoby młode unikają natrętnego doradzania, wspierania i innych form perswazji. Wszystko co kupują, preferują, wybierają, musi być ICH WŁASNYM wyborem. Content marketing TEN WYBÓR IM DAJE. Bez nachalności, pozwala MŁODYM na podejmowanie własnych decyzji. Daje poczucie dojrzałości i z pewnością sprzyja bardziej samodzielnemu funkcjonowaniu w aspekcie społecznym.

  1. Korzyści finansowe.

Przyszłość tkwi w Internecie. Nie warto inwestować w przestarzałe media, jak radio, telewizja czy gazety. Content marketing daje namacalne wyniki finansowe, które uzasadnią większy budżet na marketing. Na podstawie Content marketing i danych cyfrowych możesz analizować swój biznes. Narzędzia typu: Google Analytics, SEMrush, MarketMuse, BuzzSumo, Searchmetrics dają wgląd w to, jak wygląda Twoja firma na tle konkurencji. Testy analityczne dadzą możliwość porównania obecnej skuteczności marketingowej z poprzednimi Twoimi działaniami oraz z przedsięwzięciami podejmowanymi przez konkurencję.

  1. Buzz marketingowy…

Content marketing pozwala narobić szumu wokół Twojej marki… Media społecznościowe, linki, wzmianki, recenzje, opinie, komentarze, to dzięki nim Twoja marka zapadnie w pamięć potencjalnym klientom.

Pytanie jest tylko jedno – kiedy ZACZYNASZ?! Bo to że WARTO już nikogo nie zastanawia!

[Głosów:2    Średnia:5/5]

1 thought on “Zainwestuj we własny content marketing. Warto!

  1. Trzeba się rozwijać, zwłaszcza mając własną firmę. Mając własną firmę, niezbędne jest prowadzenie działań content marketingowych. Jeśli zainwestujemy i zbudujemy coś, co ma wartość dla użytkowników – zbudujemy coś wielkiego, dużą i rozpoznawalną markę.
    Trzeba inwestować w marketing, w treści i co najważniejsze – we własną markę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *