Agencja WoMM

Przewodnik po marketingu online

Dlaczego marketing online wyprzedza tradycyjne komunikacji reklamowej? Głównie za sprawą możliwości precyzyjnego targetowania, gruntownej analizy efektywności działań oraz opcji rozpoczęcia działań już od niewielkich budżetów. Jednak nie każda z osób prowadzących własny biznes wie, jak rozpocząć przygodę z reklama online. Dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik dla początkujących.

Określ swoją grupę docelową

W przypadku kampanii internetowych w przeciwieństwie do tradycyjnych form komunikacji mamy możliwość precyzyjnego docierania z komunikatem do osób, które są naszymi potencjalnymi klientami. Zarówno kampanie Google Ads, Facebok Ads, czy newslettery pozwalają kierować kampanie do ściśle określonego targetowania. Jednak ,żeby to robić musimy najpierw wiedzieć, kto potencjalnie może stać się naszym klientem. Dlatego zanim rozpoczniemy inwestować w kampanie online powinniśmy dokładnie określić grupę docelową, co pozwala zwiększyć efektywność inicjatyw marketingowych.

(nie)Wszystkie drogi prowadzą do sukcesu

Jeśli wiesz już do kogo chcesz mówić musisz określić jakimi kanałami dotrzesz do potencjalnych użytkowników. W dużej mierze jest to zależne od branży, w której działasz oraz od profilu Twojego biznesu. Te kampanie, które przynoszą świetne efekty dla biznesów w-commerce mogą się, bowiem okazać zupełnie nieskuteczne w przypadku lokalnych działalności. Dlatego drogi, którymi będziesz się kontaktować z potencjalnymi klientami ( do wyboru pozostaje wiele kanałów takich jak wyszukiwarka Google, social media, programy pocztowe, czy sms marketing) zależą ściśle od tego do kogo chcemy mówić. Oczywiście zwykle wybór jednego medium okazuje się niewystarczający, a dla zintensyfikowanych kampanii konieczne jest wykorzystanie przynajmniej kilu kanałów. Nie bez znaczenia pozostaje też ustalenie

Zaskakuj, analizuj i nie powtarzaj błędów

Dobra kampania online to taka, która zwraca uwagę. Dlatego warto opracować konwencję w taki sposób, żeby skupiała uwagę odbiorców i jednocześnie generowała ich reakcje i zaangażowanie. Ciekawa treść, zachęcający rabat lub intrygująca grafika ( a najlepiej wszystkie te elementy łącznie) mogą świetnie konwertować generując zyski. Ważne jest, żeby po zakończone kampanii marketingowej online przeanalizować wyniki, wyciągnąć wnioski i kolejne działania reklamowe online zaplanować w taki sposób, by powtórzyć mocne aspekty poprzedniej akcji promocyjnej i wyeliminować ewentualne słabe punkty. Pozwoli to z każdym kolejnym prowadzony działaniem zwiększać wskaźniki efektywności i płacić mniej za każde pozyskane zamówienie lub leada.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *