Agencja WoMM

Marketing szeptany w promocji gier

Jak dobrze sprzedać produkt, ale nie wydając milionów na reklamę? Kiedy zainwestować w spoty reklamowe, a kiedy zacząć poszukiwania nowych możliwości? Czy rynek marketingowy rozwija się wraz z rozwojem technologii?

Jak widać, temat skutecznej reklamy budzi wiele pytań i obaw, ale także skłania do kreatywności i poszukiwania nowych kanałów kontaktu z klientem. Co zatem obecnie nam proponuje? Jedną z metod będzie marketing szeptany.

Marketing szeptany jak go ugryźć?

Nowa odsłona działań marketingowych to jedna z technik opartych na bardzo podstawowych wzorcach. Na czym polega? Marketing szeptany – z ang. word-of-mouth marketing (WoMM) lub Buzz marketing. Czyli to nic innego jak polecenia przekazywane od jednej osoby do drugiej. Zasadę tak dobrze znaną z doświadczenia i życia codziennego z czasem zaczęto stosować także w świecie marketingu. Dlaczego? Ze względu na jego skuteczność. Większość decyzji zarówno zakupowych, jak i dotyczących innych wyborów, konsumenci najczęściej podejmują w oparciu o konsultację i zaciągniętą opinię. W tym właśnie momencie swoją szansę mogą wykorzystać producenci, którzy chcą wypromować swoją markę i zawiązać relację z klientem.

Jest jednak pewne „ale” – marketing szeptany będzie skuteczny, jeśli opiera się na autentyczności i spontaniczności. W tym celu najlepszym miejscem do tego, by promować produkt w taki sposób, są grupy tematyczne. To właśnie tam występuje wysokie prawdopodobieństwo zapytań, wątpliwości i próśb o podzielenie się swoim doświadczeniem. Rozwój technologiczny sprawił, że największą popularnością cieszą się obecnie różnego rodzaju fora i grupy dyskusyjne. Działają one na ogólnodostępnych portalach społecznościowych w Internecie. Jakie może mieć to przełożenie na promocję marki? Ogromne! Warunkiem jest naturalność i spontaniczność. Niekiedy sprawdza się również wywołanie dyskusji, niemniej jednak ważne jest, aby członkowie grupy nie czuli się tak, jakby cokolwiek było im sprzedawane na siłę. Tu raczej sprawdzi się porada, zainteresowanie, wskazanie zalet (ale również i wad). Opinia poparta własnym doświadczeniem, gdyż właśnie tego typu informacje najbardziej przemówią do potencjalnego klienta.

Jak skutecznie promować gry?

Rynek gier komputerowych jest nie tylko bardzo szeroki, ale również stale rozwijający się i dość wymagający ze względu na swojego odbiorcę. Korzystając z nowości i kreatywności twórców, jest to branża, która niezwykle często oferuje nowe produkty. Jak zatem promować swoją markę, aby szersze grono odbiorców miało możliwość ją poznać? Branża opierająca się w większości na dostępie do Internetu ma doskonałą okazję, by wykorzystać właśnie ten kanał kontaktu do promocji.

Gry komputerowe wymagają często stałego kontaktu z pozostałymi graczami. Dlatego też niezwykle aktywne są tu różnorodne grupy dyskusyjne na portalach społecznościowych oraz osoby śledzące konta i profile gamingowe. Warto również zadbać o to, aby o produkcie mówić wyłącznie w naturalny sposób, wykorzystując często pojawiającą się okazję np. przy zapytaniu o polecenie nowości. Często tego typu rozmowy prowadzą do wymiany informacji między użytkownikami, a to jest właśnie idealny moment na praktykowanie marketingu szeptanego. Ze względu na fakt, iż marketing szeptany jest oparty w głównej mierze na zaufaniu i autorytecie, to należy przywiązać szczególną uwagę do jakości wypowiedzi. Ponadto, aby skutecznie polecić, trzeba się dobrze orientować w zaletach i wadach produktu. Dlatego też producenci niekiedy decydują się na udostępnienie wersji testowej lub zwierającej trailer. Dzięki temu można wywołać rozmowę na konkretnym przykładzie, a nie czysto teoretyczną, która łatwo może być zakończona.

Poza tym również w tym środowisku tzw. „poczta pantoflowa” może zrobić więcej, niż nie jeden spot reklamowy. Produkt poddany surowej ocenie albo zachwyci i się obroni, albo zakończy fiaskiem, niemniej jednak na każdym etapie marketingu szeptanego należy zachowywać naturalność i rzetelność informacji.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *