Agencja WoMM

Jak wybrać agencję content marketingową?

To, komu powierzymy poprowadzenie kampanii reklamowej naszej firmy ma istotny wpływ na to, ilu klientów pozyskamy. Dziś, o sukcesie w biznesie decyduje nie cena, jakość i innowacja, w dużej mierze marketing. Jak dokonać wyboru agencji content marketingowej i dlaczego jej wybór powinien być przemyślany? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym tekście.

Zorganizuj przetarg

Jeśli zależy nam na sukcesie kampanii, powinniśmy odpowiednio przemyśleć wybór firmy, której powierzymy opracowanie i poprowadzenie kampanię content marketingową naszego przedsiębiorstwa. Posiadając duży budżet, możemy zdecydować się na organizację przetargu polegającym na rywalizacji kilku agencji. Jeśli zaliczamy się do dużych przedsiębiorstw, nie powinniśmy mieć najmniejszego problemu ze znalezieniem agencji chętnych wziąć w nim udział.

Mam małą firmę – czy organizacja przetargu ma sens?

Zdecydowanie mniejsze możliwości wyboru posiadają niewielkie przedsiębiorstwa, które dopiero rozpoczynają promocję swojej firmy. W przeciwieństwie do dużych koncernów, nie mogą pozwolić sobie na organizację przetargów, gdyż prawdopodobieństwo, że ktoś zdecyduje się wziąć w nim udział jest nikłe.

Niewielkie przedsiębiorstwa dokonując wyboru firmy wyspecjalizowanej w content marketingu w dużej mierze muszą kierować się intuicją. Jeśli w naszej okolicy nie ma agencji wyspecjalizowanej w tej formie marketingu, nie bójmy się skorzystać z usług firm oddalonych od siedziby naszej firmy. Lepiej jeśli wybierzemy firmę, która rzeczywiście jest ukierunkowana w danej dziedzinie marketingu i posiada dużą wiedzę na jej temat. Nie powinniśmy wybierać takiej, która działa lokalnie i zajmuje się wszystkim.

Zdefiniuj własne potrzeby

Zanim zdecydujemy się wybrać agencję content marketingową, odpowiedzmy sobie na poniższe pytania:

  • Jakiej usługi potrzebujemy? Chociaż na rynku nie brak agencji 360 stopni, spora część koncentruje się na jednym typie marketingu. Agencje content marketingu zajmują się pisaniem wartościowych treści i ich późniejszą publikacją;
  • Czy wybrana przez nas agencja posiada doświadczenie w content marketingu? Chyba nie chcielibyśmy, aby nasza firma była pierwszą, dla której wykonuje tego typu usługę? Jeśli dana agencja uważa, że ma wspomniane doświadczenie, dobrze byłoby, gdyby potrafiła go udokumentować. Warto poprosić o przesłanie case’a zrealizowanej przez siebie kampanii i efektów, jakie udało się jej osiągnąć;
  • Jaki system rozliczenia praktykuje agencja? Najbardziej optymalny jest ten, który przynosi klientom wymierne efekty. Rrozliczanie się za liczbę odsłon artykułu, czy też wyświetleń filmu nie ma najmniejszego sensu;
  • Jakie opinie krążą na temat danej agencji w sieci? Nie powinniśmy korzystać z usług firm o negatywnych opiniach ponieważ najprawdopodobniej oznacza to, że z powierzonych zadań nie wywiązuje się w należyty sposób.

Jak widać, dokonanie odpowiedniego wyboru firmy, której moglibyśmy powierzyć content marketing naszej firmy jest niezwykle trudne. Nie dajmy się zwieść nagrodami i certyfikatami otrzymanymi przez firmę, gdyż obecnie posiada je 90% przedsiębiorstw. Powinniśmy wybrać firmę na podstawie pozycji firmy, referencji oraz doświadczenia.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

1 thought on “Jak wybrać agencję content marketingową?

  1. Nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie. Najlepsza będzie praktyka. Co nam po referencjach, skoro możemy je dostać od znajomych, czy nagrody, które można kupić? Do tego jeszcze różnice w branży. Inaczej pisze się o kosmetykach, inaczej o podatkach. Jeśli nie damy agencji szansy i nie dostaniemy kilku tekstach, to nie będziemy wiedzieć. A jeśli już trafimy na dobrą agencję, to trzeba jej pilnować bo takie agencje to prawdziwy skarb na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *